Hoftrammm
  • Hoftrammm
  • Diner
  • Reserveer
  • Route & opstap
  • Afhuren
  • Trammmhuys
  • Vragen?
  • Informatie m.b.t. Covid-19

Veelgestelde Vragen

Ik heb een cadeaubon, maar er zijn geen tafels beschikbaar?
Het klopt dat de tweepersoonstafels snel worden geboekt.
Wij hebben diverse tafels gereserveerd voor gasten met een cadeaubon.
Stuur ons een e-mail (info@hoftrammm.nl) met de periode waarin u wenst te reserveren, uw couponcode, uw woonplaats, mobiele telefoonnummer en eventuele dieetwensen of allergieën. Wij sturen u dan 2 beschikbare, voor u gereserveerde data toe.

Kan er ook gereserveerd worden voor oneven aantallen?
Dat is mogelijk. Voor de onbemande zitplaats vragen wij een kleine fee.
Als u wilt reserveren voor een oneven gezelschap, verzoeken wij u een email te sturen naar info@hoftrammm.nl, zodat we per aanvraag/rit kunnen bekijken wat de mogelijkheden zijn (dit is afhankelijk van de bezetting van die dag). Graag ontvangen we per e-mail uw gewenste datum, aantal personen, uw woonplaats, mobiele telefoonnummer, en eventuele dieetwensen of allergieën.
Aanschuiven bij andere gasten is echter niet mogelijk!

Rijdt Tramrestaurant Hoftrammm het gehele jaar?
Tramrestaurant Hoftrammm rijdt het gehele jaar door. Aangezien de tram ingepast moet worden in het dagelijkse (tram)verkeer (dienstregeling), kan er veelal maar 4 maanden vooruitgeboekt worden.

Waar is de op- en afstapplaats?
De op- en afstapplaats is Station Voorburg, Stationsplein 3. Meer informatie. 
De reden dat we vertrekken vanaf Station Voorburg, is dat onze voorbereidingskeuken is verhuisd naar ons nieuwe restaurant Trammmhuys, ook in Voorburg. Opstappen vanaf Station Voorburg is om deze logistieke reden de beste keuze. Daarnaast zijn er voldoende (gratis) parkeergelegenheden rondom Station Voorburg en rijdt er verschillend openbaar vervoer. 

Wat als ik eerder aanwezig ben (dan de afgesproken vertrektijd)?
De tram zal 15 minuten voor vertrek op de afgesproken plaats gereed staan, er is altijd een host aanwezig om u welkom te heten en u te begeleiden aan boord. U kunt 15 minuten voor vertrek aan boord stappen. U wordt dan ontvangen met een aperitief. 

Tevens is er in de directe omgeving van de op- en afstapplaats voldoende horecagelegenheid waar u van te voren (en wellicht na afloop) iets kunt nuttigen. Let wel: deze drankjes zijn voor eigen rekening en Tramrestaurant Hoftrammm heeft geen (zaken)relatie met deze horecalocatie(s).

Wat is de route?
Er zijn diverse routes die geschikt zijn voor Tramrestaurant Hoftrammm, maar de dinerroute zal zijn:
Voorburg - Den Haag Centrum – Scheveningen Zwarte Pad – Hollands Spoor – Scheveningen Haven - Voorburg.
Wijzigingen aan de route kunnen worden gemaakt als gevolg van verkeershinder e.d.

Hoeveel kost het arrangement?
De prijs per persoon is €89,50 all inclusive en alle dranken inbegrepen.

Het all-inclusive arrangement bestaat uit:
- Culinair verblijf van 2 uur en 30 minuten aan boord (duur rondrit ongeveer 2 uur en 15 minuten) 
- Feestelijk aperitief, welkomsthapje en Hoftrammm brood
- Voortreffelijk 4-gangendiner samengesteld door Pierre Wind
- Bijpassend en onbeperkt wijnarrangement en bronwater
(het is tevens mogelijk om een Speciaal Haags Bierarrangement of een -non alcoholisch- Happy Drinksarrangement te bestellen). 
Let wel: gezien de beperkte ruimte aan boord, zijn er geen andere dranken aanwezig.

Wanneer rijdt de Hoftrammm?
Van woensdag tot en met zondag (maar soms ook op maandag en dinsdag). Voor beschikbare ritten verzoeken wij u een kijkje te nemen op de reserveringspagina. Hier staan alle beschikbare ritten ingepland.

De vertrektijden zijn meestal op woensdag & donderdag om 19:00, vrijdag, zaterdag & zondag om 18:00. De tijden kunnen per dag verschillen i.v.m. de dienstregeling van de HTM. De exacte tijden kunt u vinden bij reserveringen of op uw "Ticket to Taste". 

De tram is ook exclusief af te huren. Andere dagen/tijden zijn dan in overleg mogelijk.

Hoe lang is mijn verblijf aan boord, inclusief rit?
2 uur en 30 minuten.

Is Pierre Wind aanwezig in de tram?
Pierre Wind is Executive Chef. Dit houdt in dat hij culinair verantwoordelijk is. De gerechten komen van zijn hand, maar daarbij is hij niet dagelijks aanwezig in de tram. Hij zal wel regelmatig opstappen tijdens een rit. De uitvoering is in handen van de keukenbrigade van Tramrestaurant Hoftrammm. 

Valt mijn wijnglas niet om tijdens het rijden?
Nee, uw wijnglas of ander servies en/of bestek zal gewoon op tafel blijven staan. De rit is comfortabel en u kunt ongestoord genieten van uw diner. Echter, u zit in een rijdende tram dus u zult wel merken dat het voertuig in beweging is. Maar dat maakt de belevenis juist zo uniek!

Is er parkeergelegenheid aanwezig bij de opstapplaats?
Parkeren bij station Voorburg kan bij de Zwartelaan. Er geldt een blauwe zone met een beperkte parkeerduur. Van maandag t/m zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur dient er een parkeerschijf te worden gebruiken. Langs de Stationsweg (onder het viaduct) en in de Zwartelaan mag dan maximaal 2 uur worden geparkeerd. Ook op zondagen is het vrij parkeren.
Informatie over openbaar vervoer vindt u hier. 

Wat voor soort menu wordt er aangeboden?
Er wordt een 4-gangendiner aangeboden (bestaande uit vis en vleesgerechten).
Eet u liever vegetarisch? Dit kunt u bij de reservering aangeven. Tevens kunt u online uw eventuele allergieën kenbaar maken. Klik hier voor het huidige menu.

Hoeveel medewerkers zijn aan boord?
De trambestuurder, de chef-kok, een hulpkok, een maître en twee á drie kelners. 

Is er een toilet aan boord?
Ja. Er is één toilet aan boord.

Hoeveel gasten kunnen er dineren in de restauranttram?
Er zijn 44 zitplaatsen aan boord.

Is de indeling (tafels en stoelen) aan te passen?
Er is een vaste indeling, waar niet van afgeweken kan worden. De tafels en banken staan vast. 
Tramrestaurant Hoftrammm heeft 8 vierpersoonstafels en 6 tweepersoonstafels. Klik hier voor de afmetingen van de tafels en stoelen. Let op: de tafels zijn niet geschikt voor o.a. (hoog)zwangere vrouwen.

Kan de gehele tram (exclusief) afgehuurd worden?
De tram is geheel af te huren. Voor vragen kunt u hiervoor contact opnemen met info@hoftrammm.nl. Voor boekingen van 13 personen of meer, vragen wij u contact op te nemen via info@hoftrammm.nl.
Hiervoor gelden namelijk afwijkende voorwaarden.

Is de tram geschikt voor mensen met beperkte mobiliteit?
Gezien de vaste tafelindeling, is Tramrestaurant Hoftrammm in mindere mate geschikt voor mensen met een beperkte mobiliteit en o.a. voor (hoog)zwangere vrouwen. Indien u hierover vragen heeft, verzoeken wij u contact op te nemen via info@hoftrammm.nl

Kunnen er kinderen mee aan boord?
De tram is niet voorzien voor (kleine) kinderen en heeft geen plaats of extra voorzieningen hiervoor. Er is géén speciaal kindermenu, waardoor er automatisch een “volwassenen menu” besteld dient te worden.

Zijn dieren toegestaan aan boord?
Helaas is het niet toegestaan om dieren mee te nemen aan boord.

Is er airco en verwarming aanwezig in de tram?
De tram beschikt over verwarming via het remsysteem. De klapramen kunnen geopend worden voor extra ventilatie. 

Is er een garderobe aanwezig?
Uiteraard is er een (kleine) garderobe aanwezig. We raden u wel aan alleen het strikt noodzakelijke mee te nemen, aangezien de ruimte aan boord beperkt is.

Hoe kan er gereserveerd en betaald worden?
Reserveren is noodzakelijk en gaat gemakkelijk via de website. Er is geen mogelijkheid om aan boord te betalen (en er is dus geen contant geld in de tram aanwezig). Klik hier om te reserveren.

Zie hieronder de indeling van de Tram

Plattegrond Hoftrammm PDF-format Download

Nederlands English
Reserveer nu! Cadeaubon kopen? Bijzonder Dineren
  • | Wall of Fame
  • | Disclaimer
  • | Contact
  • | Vacatures
  • | Algemene voorwaarden
  • | Privacy verklaring

Copyright 2021 Hoftrammm   |   Realisatie: JEM-id